Hangi saatlerde spor yaplmal Hakknda Genel Bilgi
Hangi saatlerde spor yaplmal Hakknda Bilgi
Hangi saatlerde spor yaplmal le ilgili Bilgi
Hangi saatlerde spor yaplmal le ilgili Geni
Hangi saatlerde spor yaplmal
Spor hangi saatlerde yaplmal




Salkl bir yaam iin egzersiz yapmak art. Bu yola girmeden nce vcudunuz iin doru saati renmelisiniz. Bu konuda uzmanlarn deiik grleri var. Sindirim, eklem hareketleri, dolam sistemi, metabolizma ve hatta biyoritmleri gz nnde bulunduran uzmanlar, bu parametrelerin hangilerinin dierlerine nazaran daha ncelikli olduuna bal olarak birbirinden farkl grler ileri sryorlar.



Biraz kafa karkl riski yaratmak riskine ramen biz burada vcudun en fazla miktarda kalori yakt zaman dilimlerini esas alarak egzersiz yapmak iin en uygun zaman dilimini aratracaz. Egzersizin anlam pek ok kii iin zaten 'kalori yakmak' anlamna geldiine gre, bu mantk hi de yanl saylmaz.

Kalori yakmak iin metabolizma oranlarnz ykseltmeniz gerekir. Burada orandan kastedilen ey vcudunuzun enerji harcama orandr...

Bu oran elinizden geldiince ykselttikten sonra bazal metabolizma zerine eilebiliriz. Bazal metabolizma oran ise vcudun dinlenme halindeyken yakt kalori orandr. Bu oran da ykseltmek elinizdedir.

Egzersiz yaptnz her seferde kalori yaknz artar ve siz egzersiz yapmay braktktan sonra yavaa bazal orana dner.

Azalma oran olduka yavatr ve bu yzden de siz egzersiz yapmay braktktan saatler sonra bile vcudunuz kalori yakmaya devam edecektir.

Zamannzn ounu oturarak geirdiiniz bir ofiste alyorsanz, vcudunuzun zel olarak sk almas gerekmiyor demektir ve metabolizmanz son derece yavatr...

Uykuya daldnzda ise metabolizmanz en dk dzeye iner.

Bu prensibe dayanarak en yksek randmana ulaabilmeniz iin, kalp at hznz dzenli bir ekilde arttrarak zamanla metabolizmanz gn boyunca daha yksek bir orana da getirebilirsiniz.

K KEZ EGZERSZ

Maaralarda yaayan atalarmz gibi gnde bir ka defa dar kp yemeiniz iin avlanmanz gerekseydi ok kolay kilo verebilirdiniz. Bugnk modern dnyann ehirlerinde byle bir eyi gznzn nnde canlandrmak bile sama, ama temel prensip hala geerli.

Metabolizmanz 30 dakikalk bir sre iin ok yksek dzeye karp daha sonra metabolizmanzn yavaa inie geecei bir ka saatlik bir sreyi dinlenmeye ayrrsanz, bu sreci dzenli olarak tekrarlamanz durumunda hem bazal hem aktif metabolizmanz daha yksek bir dzeye eriecektir.

Kalori yakmak iin ite size iyi bir reete: yemekten sonraki sindirim srecinde metabolizma ykseltici hafif egzersiz yapn.

Bugnk modern dnyada bu pratii nasl gerekletirmeli?Jimnastik salonuna gnde iki kere gidin veya gnde bir kere kou yapn ve bir kere jimnastik salonuna gidin.

Ya da alma programnz esnetebiliyorsanz, normalde i yaptnz saatlerde egzersiz yapn.

yi bir egzersizde gerekten terlemeniz gerekir.

Egzersiz esnasnda vcudunuzu snp terlemiyorsanz, iyi bir egzersiz yapmyorsunuz demektir.

Bu tr bir yaklam sizin gnlk metabolizmanz gzle grlr ekilde artracaktr. ok zaman gerektiren ve pek de pratik olmayan bir yaklam olduunu itiraf etmek gerek.

Gnde iki kere egzersiz yapmak sizi egzersizden abucak soutacaktr ayrca.

SPOR SABAH YAPILMALI

Uyumak metabolizma zerinde en drc etkiyi yapyorsa, gece saatlerinde egzersiz yapmak gerekten boa harcanm zaman demektir. yleyse sabah egzersiz yapmak iin daha iyi bir zamandr. Fakat unutmamak gerekir ki vcudunuz a-kapa tr alan bir mekanizma deildir.

Dolam dzeylerini artrmak ve kaslar esnetmek zaman alr. Bu alardan deerlendirildiinde sabah erkenden yaplacak egzersiz, ideal bir egzersiz deil diye dnlebilir. Kalori yak hzn bo bir mideyle yakaladnzda, vcudunuz sk bir egzersiz iin gerekli olan yakttan mahrum kalm demektir.

Sabah saat 9'da egzersiz yapmay planlamsanz, sabah kahvaltnz 7:30 gibi yapmanz uygun olacaktr. Vcut esneklii ve hareketliliini kazanmak iin bu sreye ihtiyacnz vardr.

Haftada 3 veya drt defa, gnde iki defa 30'ar dakikalk egzersiz yapmak, kalori yakmak iin en uygunudur. Sabah 9 ve leden sonra 3 saatleri, gnde yaplacak iki egzersiz iin en verimli saatler olacaktr. alma dzeniniz elvermiyorsa, tabii ki buna uymak iin kendiniz zorlamamalsnz.

le yemeinin ardndan yaplacak sk bir yry ve akam yemeinden bir saat kadar nce 30 dakikalk bir egzersiz -akam yemeini son derece hafif yemeniz kaydyla- gene metabolizmanz ykseltici etki yapacaktr.