Kayt ol

Eger sitemize yaptnz ilk ziyaretiniz ise, Ltfen ncelikle Yardm kriterlerini okuyunuz. Forumumuzda bilgi alveriinde bulunabilmeniz iin ncelikle Kayt olmalsnz. ye olmayanlar forumumuzda hibir ekilde aktivite uygulayamaz; Konu aamaz, Mesaj yazamaz, Eklenti indiremez, zel mesajlasamaz. Forumumuzu tam anlamyla kullanmak iin ye olabilirsiniz...

+ Yorum Gnder
Gsterilen sonular: 1 ile 5 ve 5
  1. #1
    Kaytsz ye
    Misafir

    Standart Hz. sa'nn yer yzne inmesi

    Hz. sa'nn yer yzne inmesi

  2. #2
    Bilgi Lideri - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    Administrator

    Durum
    Offline
    yelik tarihi
    Jan 2011
    Mesajlar
    4.802
    Tecrbe Puan
    10

    Standart Cevap: Hz. sa'nn yer yzne inmesi

    Bir mucize eseri, babasz olarak Hz. Meryemden yaratlan Hz. s, drt byk peygamberden biridir. Otuz yana geldiinde kendisine peygamberlik verilmi, sene sonra da Yahudlerin sikastlarna maruz braklmadan Allah tarafndan gkyzne karlmtr. Mesih nvanyla da anlr. Meshederek hastalklar iyiletirdii, Hz. Zekeriya kendisini meshettii, yeryzn meshedecei, yani katedecei gibi hususlar yznden bu nvann verildii belirtilir. Rivayetlere gre Hz. sa, hirzamanda tekrar yeryzne inecek ve mmet-i Muhammedden olacaktr.

    Hz. sann armha gerilme iddis

    Gnmz ncillerine baktmzda bu konuda tutarl, zerinde ittifak edilmi bir gr bulmak mmkn deildir. ncil'e gre, Hz. sa mer ve hakl mcadelesinde bir ksm engellerle karlam, halk kkrtmakla sulanm ve Yahudlerin srarl "Haa germe" teklifleri karsnda Roma mparatorluunun Yehudiye blgesinin 6. valisi Platus (Filatos) tarafndan haa gerilmitir. Luka ncili'nde, Platus'un, Yahudlerin isteklerine boyun edii(1) ve Hz. say, Yahudlerin yksek din mahkemesi Sanhedrin tarafndan idama mahkm ettirdii kaydedilmitir.

    ncillere gre, Hz. sa'nn yerinin bilinmedii, ancak 12 Havarden birisi olan Yehuda skaryot'un 30 gm gibi az bir para karlnda onun yerini bildirdii, Allah'n da ceza olarak onun sretini Hz. sa'ya benzettii anlatlr.(2)

    Hristiyanlarca, Hz. sa'nn kbeti ise ihtilfldr. Onun armha gerildii arlkl gr olmakla birlikte, armha gerilmediini kabul eden Hristiyanlar da vardr. Cerinthi ve Tatianos mezhepleri gibi. Kur'an- Kerimi ngilizceye eviren George Sale, "Baz Hristiyanlar, Hz. sa'nn armha gerilmeme fikrinin Hz. Muhammed tarafndan cad edildiini sylerlerse de, bu doru deildir. Daha nceden de Basilid, Cerinthi, Carpocrati gibi mezhepler bu grteydi. Photius, Resllerin Seyahatlar adl eserde u cmlenin yazl olduunu okumutu: 'sa armha gerilmedi, bir bakas onun yerine armha gerildi. Onun iin onu armha gerenlere gld.'"

    Ekser Hristiyanlar ise, onun Platus zamannda armha gerildii, sonra da diriltilip gkyzne karldna inanrlar. Onun yerini gsteren 12 Havarden skaryot, sonradan hiyanetinden pimanlk duymu ve kendini asmtr. Hz. sa'nn armha gerilmesi konusunda Hristiyanlar gruba ayrlmlardr. Melkiye denilen grup, Hz. sann hem bedenen, hem de rhen armha gerildiini, fakat bu lmn ruhuna dorudan deil de temasla ve hissen vk olduuna inanrlar. Yakubiye denilen dier bir grup iki cevherden meydana gelen cevher-i Mesih'in idam edildiini, Nasurler denilen nc grup ise bedenen ldrldn, fakat ruhunun gklere ykseldiini sylerler.(3)

    Kurnda Hz. sann sonu

    Ksaca, ncillerin ve Hristiyanlarn Hz. sa'nn kbeti konusundaki grleri byle. Kur'an ise, bu konuda gyet net ve kesin aklamada bulunmaktadr. Konuyla ilgili baz yetler u meldedir:


    "Yahudler, sa'y ldrmek iin hile yaptlar. Allah da onlar kurduklar tuzaa drd ve sa diye kendilerinden birini ldrtt. Allah, hileyi hileyle cezalandranlarn en hayrlsdr.

    "O vakit Allah buyurdu ki: 'Ey sa! Seni ecelin geldiinde ldrecek olan Benim. Seni Ben semaya ykselteceim, Yahudlerin suikastndan tertemiz kurtaracam ve sana uyanlar Kyamete kadar, seni inkr edenlere stn klacam.'"(4)


    Dier bir yette ise, meseleye daha da aklk kazandrlmakta ve yle buyurulmaktadr:


    "Onlar, sa'y inkr etmeleri, Meryem'e pek byk bir iftirada bulunmalar ve 'Allah'n Resl Meryem olu Mesih sa'y biz ldrdk' demeleri sebebiyle de lnete uramlardr. Onu ne ldrdler, ne de astlar; fakat bakas ona benzetildi de onu ldrdler. Muhakkak ki, bu hususta ihtilfa denler, sa'y ldrp ldrmedikleri hakknda phe iindedirler. Onlarn bu hususta hibir bilgileri yoktur; kapldklar ey, ancak bir zan ve tahminden ibarettir.

    "Hakikatte ise, Allah, onu Kendi huzuruna ykseltti. Allah'n kudreti herkese gliptir ve Onun her ii hikmet iledir." (5)


    yette, aka Hz. sa'nn aslmad, ona benzetilen baka birinin ldrld anlatlmaktadr. yeti tefsir eden limler, bu hususu yle yorumlamlardr: Yahudler, Hz. sa'y ldrmek maksadyla yanna girdiklerinde onu bulamadlar. nk Cenab- Hak, onu gkyzne karmt. Telalanan ve halkn karmasndan korkan Yahudler, bir kii tutup onu Hz. sa diye armha gerdiler. Halk armha gerilen adam ismen tansa da ahsen tanmamaktayd.

    Dier bir gre gre ise, Yahudler, Hz. sa'nn bir evde bulunduunu renmi, ldrmek maksadyla eve gitmilerdi. Balarndaki Yehuda, Taytayus adnda birini ldrmesi iin ieri gnderdi. Cenab- Hak ise, sa Aleyhisselm ge kaldrm, o adam da sa'ya benzetmi, Yahudler de Hz. sa diye onu asmlard.

    Bu rivayetlere ilave olarak, Havarlerden birinin mnafklk edip casusluk yapt, Allah'n da ceza olarak onu Hz. sa'ya benzettirip astklar eklinde bir rivayeti daha bulunmaktadr.

    Bu yetler aka gstermektedir ki, Hz. sa'y ldrme teebbsne geen Yahudler onu ldrememi, Cenab- Hak onlarn tasalltundan onu kurtarp gkyzne karmtr.

    Kaynak Sorularla slamiyet

  3. #3
    Bilgi Lideri - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    Administrator

    Durum
    Offline
    yelik tarihi
    Jan 2011
    Mesajlar
    4.802
    Tecrbe Puan
    10

    Standart Cevap: Hz. sa'nn yer yzne inmesi

    Hz. sann yeryzne inii Hakknda Genel Bilgi

    mmet-i Muhammed (a.s.m.) birok ynleriyle vlen bir millettir. Kurnda da, dier lh kitaplarda da vlmtr.

    Hz. s, ncilde, bu mmetin vg dolu sfatlarn grdnde, onlardan eylemesi iin Allaha du etmi, Allah da onun dusn kabul etmitir. Gn geldiinde mceddit olarak yeryzne inmesi bunun iindir.(6)

    limler, s Aleyhisselmn yeryzne iniinin Kitap, Snnet ve icma ile sabit olduunu(7) ve bunun mtevatir hadislere dayanan bir inan meselesi haline geldiini, inkr edenin kfrne hkmedilecei kanaatine varmlardr.(8)

    evknye gre, s Aleyhisselmn yeryzne ineceini bildiren hadislerin toplam 29u bulmakta ve tevatr derecesine ulamaktadr.(9) Sahih-i Mslimde de ayn kayt vardr.(10) yle der:


    Beklenen Mehd, Deccal hakknda rivayet edilen hadisler olduu gibi Hz. sa bin Meryem'in (a.s.) inecei hakkndaki hadisler de tevatr derecesine ulamtr.(11)


    bni Kesir Tefsirinde, Zuhruf Sresinin 61. yetinde geen sa Aleyhisselmn Kyamet almeti oluu hakikatini aklarken, onun Kyamet kopmadan nce ineceini bildiren rivayetlerin tevatr derecesine geldiini bildirmektedir. eyh Abdlfettah Eb Gudde de, Hz. sann yeryzne inip Deccal ldrceine dair rivayetlerin tevatr derecesini bulduunu belirtir.(12) Allame muhaddis Kittnnin de Nazml-Mtensr isimli eserinde(13) ayn grleri savunduu grlr.

    bni Hacerin Fethu'l-Bar'sinde de, Hz. Mehdnin bu mmetten olaca, Hz. sa'nn (a.s.) onun arkasnda namaz klacayla ilgili hadislerin mtevatir olduklar kayd da yer almaktadr.(14)

    Sadeddin Taftazan de, erhu'l-Makasdnda, Hz. sa'nn iniiyle ilgili birok sahih hadis bulunduunu ve bunlarn mtevatir'l-mn olduunu kaydeder.(15)

    Bir ksm yet ve hadislerde, Kyamet almetlerinin anlatldn grrz. Bunlar hadis kitaplarnda olsun, slm limlerinin eserlerinde olsun, "Kyamet almetleri" bal altnda toplanmtr. Bu almetlerden biri de, Hz. sa'nn yeryzne inmesidir. Yani sa Aleyhisselm, Kyamet kopmadan nce yeryzne inecektir. Cenab- Hak, bir yetinde, "sa'nn inii Kyamet almetlerindendir"(16) buyurarak bu hakikate iaret etmitir. Resl-i Ekrem de (a.s.m.), birok hadislerinde, Hz. sa'nn ineceini bildirmilerdir. Bunlardan bir ksm yledir:


    "Sizler on almeti grmedike hibir zaman Kyamet kopmaz. ... Biri de sa Aleyhisselmn inmesi..."(17)



    "Hayatm Kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, Meryem olu sa'nn adaletli bir hkim olarak iinize inmesi yakndr."(18)


    Bilindii gibi, Hz. sa, gkyznderi ve nc hayat tabakasnda bulunmaktadr. Bizim gibi yiyip imeye, beer bir ksm ihtiyalara gerek duymamakta, nuran, yldz misal, melek gibi bir hayat srmektedir. Peygamberimizin, Hz. sa hirzamanda gelecek, eriat- Muhammediye ile amel edecek(19) mjdesi gereince yeryzne bir insan olarak inecektir.

    Mdem hikmet-i lhiye onun yeryzne inmesini gerekli grmektedir. yleyse ok nemli bir ksm vazifeler yapmaldr. Bunlarn bir ksmn sralayalm:

    Kaynak : Sorularla slamiyet

  4. #4
    Bilgi Lideri - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    Administrator

    Durum
    Offline
    yelik tarihi
    Jan 2011
    Mesajlar
    4.802
    Tecrbe Puan
    10

    Standart Cevap: Hz. sa'nn yer yzne inmesi

    Hz. sa' nn Faaliyetleri

    a. Hz. Mehdye tb olmas
    Hz. s geldiinde islm eriatyla amel edecektir. "Eer sa hayatta olsa, bana uymaktan baka birey yapmaz"(20) buyuran Allah Resl, Mslim'de yer alan bir hadislerinde de onun Snnet-i Seniyyeye tbi olacan aka belirtmektedir.(21)

    mam- Nevev, "Hz. s, mmet-i Muhammede ayr bir peygamber olarak deil, eriat- Mahmmediyeyi tatbik etmek iin gelecektir"(22) der.

    mam- Rabban de (r.a.), Hz. sann yeryzne inip peygamberlerin sonuncusu Reslullah Efendimizin (a.s.m.) eriatna tbi olacan syler.(23)

    Kad yaz ise, onun halkn terk ettii eriat hkmlerini ihya etmek iin ineceinin sahih hadislerle sbit olduunu belirtir.(24)

    Bilindii gibi Hz. Muhammed (a.s.m.) htemlenbiyadr, yani son peygamberdir. Byle olunca Hz. sa'nn yeni bir peygamber olarak deil, ancak Resl-i Ekreme mmet olarak gelmesi ve eriat- Muhammediyeye gre amel etmesi dnlebilir. limler derler ki:

    "Hz. sa, eriat- Muhammediyeyi tekrar ve tecdidle grevlidir. slmla amel edecek tek peygamber, Hz. sa'dr. O, dinin hor ve hakir grld, itildii bir zamanda gelip dil bir hkim olarak vazife yapacaktr. Yeryzne inmeden nce o gnn artlarnda slmla ilgili gerekli her trl bilgiyi renmi olarak gnderilecek ve geldiinde bunlar tatbik edecektir."(25)

    Tevatr derecesinde olan Hz. sa'nn Hz. Mehd'nin arkasnda namaz klmas(26) tarzndaki hadisler de onun slma tbi olacan gstermektedir. Bu konuda birok rivayet vardr. Bir ksm yledir:


    Hz. Mehd imam olur, Hz. sa da ona uyar.(27)


    Buhar ve Mslim'deki dier bir hadis-i erifte ise yle buyurulur:


    "mamnzn sizden olduu bir anda Meryem olu sa, yannza inip namazda ona uyduunda ne yaparsnz?"(28)


    Ahmed'in Cabir'den rivayet ettii Msnedde yer alan bir hadis-i erifte, Hz. sa'ya, mamete ge, ey Ruhullah diye namaz kldrmas teklif edilince, Sizin imamnz ne gesin ve namaz kldrsn diyecei belirtilir.(29)

    Konuyla ilgili rivayetlerden birisinde de yle buyurulur:


    sa bin Meryem'in (a.s.) sabah afann att bir srada Beyt-i Makdis'e inecei vakte kadar, bu mmetin iinde hak iin arpan bir cemaat muhakkak bulunacaktr. sa bin Meryem (a.s.) Hz. Mehd'nin yanna iner. Kendisine, Ge ne ey Allah'n peygamberi! Bize namaz kldr! denilir. O da, Hayr, Allahu Telann bir ihsan olarak siz birbirinizin emiri klnmsnzdr der.(30)


    bni Mcede Eb mamenin rivayet ettii bir hadis-i erifte ise imamlk Hz. saya teklif edilince o, Sen ge, bu grev sana verildi der.

    Konuyla ilgili dier bir rivayet de yledir:


    Hz. Mehd, mminlerle beraber Beytl-Makdiste sabah namaz klarken o srada nzl eden say (a.s.) ne geirecek ve Hz. sa, ellerini onun omuzlarna koyarak, Namazn kmeti senin iin getirilmi, bu yzden sen kldr diyecek ve nihayet Hz. Mehd, sa (a.s.) ve mminlere imam olarak namaz kldracaktr.(31)


    Fkh'l-Ekber Aliyy'l-Kar erhinde ise mesele bira daha netletirilir:


    "sa Aleyhisselm, Mehd (r.a.) ile buluacak. Bu arada namaz klnacak. Mehd namaz kldrmas iin sa Aleyhisselma iaret edecek, fakat sa Aleyhisselm, 'Bu namaz senin iin klnyor' diyerek mazeret belirtecek ve 'Sen bu namaz kldrmaya benden daha lyksn' diyecek. sa Aleyhisselmn Hz. Peygamberin eriatna uyduu ortaya kmas iin Mehd'ye uyacak, bylece beraber namaz klacaklardr."(32)


    Hz. sa'nn namazda Hz. Mehd'ye uymas eklindeki btn bu rivayetler, onun slma tbi olacan gstermektedir. Yani Hz. sa yeni bir dinle gelmeyecektir. Ayrca Hristiyanlkla slmiyetin ittifak edeceine, hakikat-i Kurniyenin metbiyetine ve hkimiyetine iaret etmektedir.(33)

    Hz. sann eriat- Muhammediye ile amel etmesinin bir srr da yle tecell etmektedir: hirzamanda tabiat felsefesinden kaynaklanan kfr cereyan ve Allah inkr fikrine kar sevlik, hurafelerden arnp slmiyete dnecek ve sevliin ahs- mnevsi vahy-i semav klncyla o mthi dinsizliin ahs- mnevsini ldrecektir. Yani Hz. sa, sevliin ahs- mnevsini temsil ederek, dinsizliin ahs- mnevsini temsil eden Deccal, yani onun yayd Allah inkr fikrini ldrecektir.(34)

    b. Hristiyanl hrafelerden arndrmas
    Hz. sa'nn dier nemli bir vazifesi de, az nce ksaca temas ettiimiz gibi Hristiyanl sonradan ierisine sokulan birksm hurafelerden, bilhassa teslisten arndrmas, Tevhide dntrmesidir. nk an, ilmin, insan ve meden duygularn bunca gelimesi karsnda insaf ve hakperestlii esas alan insanlarca, Hristiyanln eski haliyle ayakta kalmas mmkn deildir. Ya snp gidecek, ya da asliyetine dnecek, hurafelerden arnacaktr.

    Bir ksm inklplardan geen Hristiyanlk, nce Prutlua, sonra mutlak dallete derken, bir ksm ise Tevhide yaklam, onunla teneffs etmeye balamtr. Birinci ve kinci Cihan Savalarndan itibaren, bilhassa son yllarda yeni birksm deiikliklere urayan Hristiyanlk teslisten Tevhide geiin sanclarn yaamaktadr. Hristiyan bir grup tarafndan karlan ve sekiz milyon insana hitap eden "Plain Truth" dergisi, teslisin Hristiyanla sonradan ilve edildiini aka syleyebiliyor. Nice rhan, Hz. Muhammed'in (a.s.m.) peygamberliini kabul etmekte tereddt etmediklerini ifade edebiliyor. Vatikan gibi bir yerde bile Michael Lelong isimli Mslmanlarla Mnasebetler Blm Bakannn bunu ak ak belirtmesi, bu yolda byk mesafe alnm olduunu gstermiyor mu?

    d. Kfr yok etmesi
    Hz. sa kfre etin bir sava aar. Kfr, kendisinde onun karsnda durabilecek tkt bulamaz. Rivayete gre, onun nefesini duyan her kfir lecek, nefesi de gzn grebildii mesafeye kadar ulaacaktr.(35) Yani o, slmn hayat verici hakikatlerini bayrak edindii iin, o mdellel hakikatler karsnda hibir kfr gr dayanak noktas bulamayacak, yklmak zorunda kalacaktr.

    Hz. sann kfr yok etmesi demek, kfrn temsilcisi olan Deccal ve inanszla dayanan khne sistemini ve ahs- mnevsini yerle bir etmesi demektir.

    c. Bar salamas
    Yeryznde krk yl adaletli bir idareci olarak kalan Hz. sa,(36) bar da hkim klacak,bar hkim klnd iin dekllar trpan olarak kullanacaktr.(37)

    Evet, onun dneminde kllar knna girecek, silah kullanmaya gerek kalmayacaktr.

    sa Aleyhisselm, yeryznde kald sre ierisinde, her trl ktln kayna olan kfr yok ederken, onun yerine btn gzelliklerin kayna olan man yerletirecektir. Bylece mann gerei olan adalet, eitlik, bolluk, huzur ve saadet boy gsterecektir. Rivayetlerde bu gereklere bir bir dikkat ekilir. O geldiinde "dmanlklar, boazlamalar, kskanlamalar yok olacak,"38 gerek huzur ve saadet ortam teekkl edecek, Tek bir secde dnya ve iindekilerden hayrl grlecek. (39)

    Evet, o dnemde insanlar ylesine dzelecek, manlar ylesine kuvvetleecek ve hayrl amellere ylesine koacaklar ki, tek bir secdeyi dnya ve iindeki hereyden daha stn tutacaklar.(40)

    u rivayet de o gnki mnev atmosferi gstermesi bakmndan olduka enteresandr:


    "sa bin Meryem, mmetim iinde bulunacak, adaletli bir hkim ve dil bir imam olacak. Ha krp ezecek ve domuzu ldrecektir. Cizyeyi kaldracak, zekta ise dokunmayacaktr. Artk ne koyun, kei, sr srs, ne de deve srs zerine zekt memuru altrlmayacaktr. Dmanlk ve kin kaldrlacaktr. Zehirli olan her hayvann zehri sklp alnacaktr. Hatt kk olan ocuu, elini ylann azna sokacak da ylan ona zarar vermeyecektir. Kk kz ocuu da arslan kamaya zorlayacaktr da arslan ona zarar vermeyecektir. Kurt, koyun-kei srs iinde srnn kpei gibi olacaktr. Kap suyla dolduu gibi yeryz barla dolacaktr. Din birlii de olacak, artk Allah'tan bakasna taplmayacaktr. Sava da arlklarn (silh ve malzemelerini) brakacak."(41)


    Mslimde yer alan bir rivayette de ayn ekilde onun, "domuzu ldrecei, ha kraca, cizyeyi kaldraca"(42) belirtilmektedir.

    Bu ve dier rivayetlerde geen ha krma, Hz. sann, akla, ilme ve hakikate ters hurafelerle asl deitirilen Hristiyanl bunlardan arndrp slmiyete dntreceine, teslisten kurtaracana iaret eder.

    Cizyeyi kaldrmas ise, zamannda maln bollaacan gsterir. O geldiinde mal ylesine bollar ki, cizye almaya bile gerek kalmaz. Bunu, Hristiyanlarn, slm kabul edecekleri eklinde yorumlayanlar da vardr. nk Mslman olanlardan cizye alnmaz.

    Zehirli hayvanlarn zehirlerinin alnmas, kurtla kuzunun bir arada gezmesi gibi ifadeler bar atmosferinin belirtileridir. Sava da arlklarn, yain silah ve malzemelerini brakacak ifadelerinde olduu gibi.

    d. Deccal ldrmesi
    Hz. sa'nn en byk muvaffakiyetlerinden biri ise, Deccal ldrmesidir. Hz. Mehdyle birlikte bunu gerekletirecektir.

    Deccal'n k, icraat nasl dehetliyse, ldrlmesi de o lde nemli ve sevindiricidir.

    Rivayete gre Resl-i Ekrem (a.s.m.) Miraca ktnda Hz. sa'yla grm; Deccal sz konusu olmu ve Hz. sa yle demiti:


    "Rabbim bana Deccaln kacan haber verdi. Yanmda kadib aacndan yaplm iki ok bulunacak. Deccal onlar grnce kurunun erimesi gibi eriyecektir."(43)


    Bu hakikati, Resl-i Ekrem Efendimiz de (a.s.m.) yle haber vermitir:


    "Allah'n dman olan Mesih-i Deccal, sa Aleyhisselm grnce, tuzun suda eridii gibi erir. Hz. sa, onu terk edip braksa bile helk oluncaya kadar eriyip gidecektir. Lkin Allah, onu bizzat sa Aleyhisselmn eliyle ldrr."(44)


    Dier birka rivayet de yledir:


    sa (a.s.) gkten inecek, Deccal ldrecek veya Hz. Mehdnin Deccal ldrmesine yardm edecek.(45)
    Mehd, sa (a.s.) ile beraber kacak, Filistin topraklarnda Bab- Ldde Deccal ldrecek, Mehdnin Deccal ldrmesine yardm edecektir."(46)


    Acaba bu hakkat nasl tecell edecektir?
    nce Deccal kar, kademe kademe plnlad sins icraatn yapmaya balar. Istrapl bir dnem balar. Son derece skntl gnler yaanr.(47)

    Evet, onun dneminde m'minler iddetli sknt ve alk ekerler. Afik Akabesine veya am'daki Duhan tepesine snmak zorunda kalrlar. te byle bir zamanda Hz. sa bir sabah namaz vakti gelir, Deccal onu grnce kurunun eridii gibi erir.(48)

    Deccaln ldrlecei yerin Afik Akabesi olmas da enteresandr. Hz. sa burada eytanla mcadele etmi, sonunda Cenab- Hakkn yardmyla glip gelmiti. Ayn yerde ayn ekilde Deccal malup edecektir.(49)

    sa bin Meryem, iki eli iki melein omuzunda olarak am'n dousundaki minareye inecektir. Nefesinin ulat her kfir lecektir. Deccal da arayp bulacak ve Ld* kapsnda ldrecektir.(50)

    bni Kesir'in belirttiine gre Hz. sa, hakk temsil etmektedir. Gn gelecek, onun sayesinde hak kuvvet bulacak ve Deccalizmi malup edecektir. Hadiste Ld kapsnn zellikle zikredilmesi slmn Yahudlere (Deccal da Yahuddir) galebe alacan gstermektedir. nk Yahudler en geni ekliyle Deccalizmi temsil etmektedirler ve Ld onlarn hkimiyeti altnda bulunmaktadr.(51)

    Fitneyi uyandrmak ve hkimiyet kurmak maksadyla dnyay dolaan, bir ksm istidrac harikalar gsteren Byk Deccal, btn bunlara ramen Hz. sann elinden kurtulamayacaktr.

    Rivayetler, ayakbast her yeri, urad her blge insann mnen bozup toplum hayat iin birer felket unsuru haline getiren Deccal ve taraftarlarnn drdnc devrede artk i yapamaz hale geleceini, durumunu muhafazaya alacan gstermektedir. Onun hakkndan Hz. sa gelecektir. Evet, byk Deccal, o ldrecektir.

    Bu nasl gerekleecektir?

    Bedizzaman Hazretlerinin belirttiine gre bunun iki tevili vardr:


    "Sihir ve manyetizma ve ispirtizma gibi istidrac harikalaryla kendini muhafaza eden ve herkesi teshir eden (byleyip emri altna alan) o dehetli Deccal ldrebilecek, mesleini deitirecek; ancak hrika ve mcizatl ve umumun makbl bir zt olabilir ki; o zt, en ziyade alkadar ve ekser insanlarn peygamberi olan Hz. sa Aleyhisselmdr.

    kinci vechi udur ki: ahs- sa Aleyhisselmn klnc ile maktl olan ahs- Deccaln, tekil ettii dehetli maddiyunluk (maddecilik) ve dinsizliin azametli heykeli ve ahs- manevsini ldrecek ve inkr- ulhiyet olan fikr-i kfrsini mahvedecek, ancak sev ruhanleridir ki; o ruhanler, din-i sevnin hakikatn hakikat- slmiye ile mezcederek o kuvvetle onu datacak, mnen ldrecek. "(52)


    Evet, Hristiyanlk dini l bir Allah inancndan kurtulup tek bir Allah inancna ynelecek, bir ksm hurafe ve samalklardan arnacak, slmiyete inklb edecek, Kur'n'a teslim olacak ve birlikte byk bir kuvvet kazanarak dinsizlik fikrini yok edeceklerdir.

    Ancak herey sebepler tahtnda yryecektir. nk sebepler dnyasnda yayoruz. Olup bitenlerin olaanst olarak gerekleecei beklenmemelidir. Resl-i Ekremin (a.s.m.) bile btn ileri harika deildi. Ara sra ve ihtiya nnda mcize gstermekte, dier zamanlarda nasl davranmak gerekiyorsa yle davranmaktayd. Yerine gre a kalyor, yerine gre de skntlara gs geriyordu.

    Hz. sa'nn da btn ilerinin olaanst olmasn beklememeliyiz. Yeri gelince elbet harikuldelikler gsterecektir. Dier zamanlarda ise gnn artlarn dikkate alacak, nerede, ne zaman ve nasl davranlacaksa yle davranacaktr.

    Deccal, dinsizliin temsilcisi olduu, onun bir komitesi, sistemi, rejimi bulunduu ve bugn de bunun komnizm olarak tecell ettii bilindiine gre, Hz. sa'nn en byk mcadelesinin dinsizlik, manszla ve komnizme kar olaca unutulmamaldr.

    Evet, Hz. sa, dinsizliin kkn kurutacak, fikriytn yok edecektir. Baz mfessirler, Nisa Sresinde yer alan, "Kitap ehlinden hibir kimse yoktur ki, lmnden nce sa'nn hak peygamber olduuna man etmesin"(53) yetine dayanarak Ehl-i Kitabn, Hz. sa'ya inanacaklarn belirtirler. Aliyy'l-Kar, bu yeti izah ederken, Hz. sa yeryzne indiinde btn dnyann tek bir slm milleti haline geleceini(54) belirtir. Mehmet Vehbi Efendi de Hz. sa'nn Deccal kt zaman gkyznden inip Deccal ldreceini, sonra da btn milletlerin Hz. sa'ya man edip dnyann ehl-i slm olacan kaydeder.(55)

    hirzamanda maddecilik ve tabiatln kuvvet bulup yaygnlat, Allah' inkr edecek dereceye geldii ve Deccal, bizzat bu komitenin bana getii bir zamanda Hz. sa vazifeye balar. Allah' ve dini inkr eden bu grubun kuvvetli grnd bir anda Hz. sa'nn mnev ahsiyetinden ibaret olan hakik Hristiyanlk dini, ortaya kan bu dinsizlie kar mcadele verir. Hz. Mehd ile birleerek Deccal ldrrler. Yani hrafelerden arnm Hristiyanlkla slm ittifak ederek Deccaln fikr-i kfrsini ldrrler.

    Bu durumu Bedzzaman Said Nurs, bizzt kendi ifadeleriyle yle anlatr:


    "O cereyan (dinsizlik cereyan) pek kuvvetli grnd bir zamanda, Hz. sa Aleyhisselmn ahsiyet-i mneviyesinden ibaret olan hakik sevlik dini zuhur edecek, yani rahmet-i lhiye semasndan nzul edecek; hal-i hazr Hristiyanlk dini o hakkate kar tasaff edecek, hrafattan ve tahrifattan syrlacak, hakik-i slmiye ile birleecek; mnen Hristiyanlk bir nevi slmiyete inklb edecektir... Ve Kur'n'a iktida ederek, o sevlik ahs- mnevsi, tbi; ve slmiyet metb (tbi olunan) makamnda kalacak. Din-i hak bu iltihak neticesinde azm (byk) bir kuvvet bulacaktr. Dinsizlik cereyanna kar ayr ayr iken malb olan sevlik ve slmiyet; ittihad neticesinde, dinsizlik cereyanna galebe edip datacak istidadnda iken, lem-i semavatta cism-i beersiyle bulunan ahs- sa Aleyhisselm, o din-i hak cereyannn bana geeceini, bir Muhbir-i Sadk, bir Kadr-i Kll-i ey'in va'dine istinad ederek haber vermitir. Mdem haber vermi, haktr; mdem Kadr-i Kll-i ey vaadetmi, elbette yapacaktr."(56)

    Evet, "Alem-i insaniyette inkr- ulhiyet (Allah' inkr) niyetiyle medeniyet ve mukaddesat- beeriyeyi zr zeber eden Deccal komitesini, Hz. sa Aleyhisselmn din-i hakiksini slmiyet hakikatyla birletirmee alan hamiyetkr ve fedkr bir sev cemaati nm altnda ve Mslman sevleri nvanna lyk bir cemiyet, o Deccal komitesini, Hz. sa Aleyhisselmn riyaseti altnda ldrecek ve datacak; beeri inkr- ulhiyetten kurtaracaktr."(57)


    Asl mesele bir virsle lebilecek Deccaln ahsn ldrmek deil, mesleini, kurduu dinsizlik sistemini ldrebilmektir. Bu hususa da ularda yle aklk getirilir:


    Hem Deccaln rejimine ve tekil ettii komitesine ve hkmetine ait garip halleri ve dehetli icraat, onun ahsyla mnasebattar rivayet edilmesi cihetiyle mns gizlenmi. Mesel: O kadar kuvvetlidir ve devam eder; yalnz Hz. sa (a.s.) onu ldrebilir, baka are olamaz rivayet edilmi. Yani, onun mesleini ve yrtc rejimini bozacak, ldrecek; ancak semav ve halis bir din sevlerde zuhur edecek ve hakikat-i Kurniyeye iktida ve ittihad eden bu sev dinidir ki, Hz. s Aleyhisselmn nzl ile o dinsiz meslek mahvolur, lr. Yoksa onun ahs bir mikrop, bir nezle ile ldrlebilir.(58)


    Hz. sa, Deccal ldrdkten sonra insanlar ekseriyetle hak dine girecek, hak din btn arlyla varln hissettirecek, az nce geen yette belirtilen gerek kendini gsterecektir.

    Btn bu bilgiler nda diyebiliriz ki, Hz. sa, icraatn ahs- mnevye dayanarak bir bir gerekletirmektedir. Dinsizlii yaymaya alan Deccal ve komitesi, onun ve Hz. Mehdnin karsnda bir buz gibi eridi ve erimeye devam edecek.

    Yetmi sene dnyaya kan kusturan, Rusyann bin yllk mahsltn bir rpda ykan, mukaddes namna tahrip etmedik bir ey brakmayan ateist rejim komnizmin urad sevindirici kibet, bu rivayetlerin bir nevi tasdiki, gzler nne serilmesi deil midir?

    Evet, ftrata, detullaha zt dinsizlik lmek zorundayd ve ld. Rusyann bizzt kendisi de bu hakikat karsnda fazla direnemeyecektir. nk, "ki dehetli Harb-i Ummnin neticesinde beerde hsl olan bir intibah- kav (kuvvetli uyanma) ve beerin uyanmas cihetiyle kat'iyyen dinsiz bir millet yaamaz, Rus da dinsiz kalamaz. Geri dnp Hristiyan da olamaz. Olsa olsa, kfr- mutlak kran ve hak ve hakkata dayanan hccet ve delile istinad eden ve akl ve kalbi ikna eden Kur'an ile bir msalaha (bar yapar) veya tb olabilir"(59) mjdesinin gereklemeye baladn bugn ak seik gryoruz..

    e. Yahudleri ldrmesi

    "Deccal, beraberinde yetmi bin Yahud olduu halde, gelecek. Hepsi de ssl kln kuanm, yeil all olacaklardr. Deccal, sa Aleyhisselma baknca, tuzun suda eridii gibi eriyecek ve kamaya balayacaktr. sa Aleyhisselm da ona, 'Sana yle bir darbem olacak ki, sen bundan kurtulamayacaksn' diyecek ve Ldd'n dou kaps yannda yetiip onu ldrecektir. Allah, Yahudleri de hezimete uratacaktr. Artk Allah'n yaratt yaratklardan, arkasnda bir Yahudnin saklanp da Allah'n konuturmayaca hibirey kalmayacaktr. 'Ey Allah'n Mslman kulu! Gel, onu ldr' demeyen ne bir ta, ne bir aa, ne bir duvar, ne de bir hayvan kalacaktr. Yalnz, 'Garkad' denilen aa mstesna. Bu, onlarn aalarndandr. Konumayacaktr."(60)


    Mslim'de yer alan bir hadiste de yle buyurulmaktadr:


    "Mslmanlar ile Yahudler arasnda ok kanl bir muharebe olmadka Kyamet kopmaz. O muharebede Mslmanlar, Yahudleri tamamyla krp ldrrler. Hatt (bu krp ldrme o dereceye varr ki), bir Yahud ta veya aa arkasna saklansa, o ta veya aa, 'Ey Mslman! Ey Allah'n kulu! u arkamdaki kii bir Yahuddir. Gel, onu ldr' diyecek olmasn. Garkad aac (byk bir aa) mstesna. nk o Yahud aac nevindendir."(61)


    Dinsizlik rejimi olan komnizmin darbe yemesi demek, tarih boyunca yeryzn fesada veren; bozgunculuk ve kartrclyla tannan ve amzda da komnizmi dnyann bana musallat eden Yahudlerin darbe yemesi demek deil midir?

    Kur'n'da belirtildii gibi, yaptklar er ve tahribat sebebiyle Allah'n gazabna mstehak olan, zillet ve meskenat damgas yiyen bu milletin amzdaki fesadlar gemi alardakileri topyekn kusacak boyutta olduu iin, lh cezaya dasanyoruzo lde mstehak hale gelmilerdir. Komnizmin iflasyla unutamayacaklar bir darbe yiyen Yahudlerin, mstehak olduklar dier cezalar ne zaman ve nasl ekeceklerini zaman gsterecek.

    f. Bolluk ve berekete vesile olmas

    Bir hadis-i eriflerinde Peygamberimiz, Mesihten sonraki yaaya ne mutlu! buyururlarken, bunun sebebini de anlatrlar: O gn geldiinde gk yamurlarn yadrr, yer bitkilerini bitirir. yle ki tohumu kaskat bir tan stne dahi atsan bitirir."(62)

    Bu hadis-i erif, Hz. Mehd zamannda grlecek bu bolluun sonra da devam edeceini gstermektedir.

    Evet, Hz. sann hkimiyeti dneminin mazhar olduu gzelliklerden sadece birka bunlar. Bu gzelliklerden biri de bir rivayette belirtildii gibi maln bollamasdr.(63) Hem de ylesine bollaacaktr ki, onu kabul edecek kimse bulunmayacaktr.(64)

    nsanlar kre yneldikleri iin Allah da onlara bol bol vermektedir. Dier bir nemli sebep de savaa harcanan paralarn halkn hizmetine sunulmasdr. Ayrca o dnemde teknoloji gelitii, tarm ve sanayide hamleler gerekletirildii iin retim kat kat artacaktr.

    Kaynak: Sorularla slamiyet

  5. #5
    Bilgi Lideri - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    Administrator

    Durum
    Offline
    yelik tarihi
    Jan 2011
    Mesajlar
    4.802
    Tecrbe Puan
    10

    Standart Cevap: Hz. sa'nn yer yzne inmesi

    Hz. sa geldi mi? Hakknda Genel Bi

    Bedizzaman, Hristiyanln ya sneceini, ya da hurafelerden arnp Tevhide dnececeini, slma terki silah edeceini syler.

    Kanaati ikinci kkn gerekleecei noktasndadr. Bunun gereklemesi yolunda, Hristiyanln gemiten bugne geirdii evreleri ise yle anlatr:


    Mkerreren (tekrar tekrar) yrtld, purutlua t geldi, purutlukta grmedi ona salh verecek.
    Perde yine yrtld, mutlak dalle dt. Bir ksm lkin yaknlat Tevhide; onda felh grecek,
    Hazrlanr imdiden... Yrtlmaya balyor. Snmezse safvet bulup slma mal olacak.
    Bu bir srr- azmdir, ona remz ve iaret: Fahr-i Resl demiti: sa erim (eriatim) ile amel edip mmetimden olacak.(65)


    Yukarda bu hakikatin nasl gerekletiinin bir ksm rneklerini vermitik. Bedizzaman eserlerinde bu konuda olduka rnekler verir. Bir eserinde, hirzamanda Hz. sann (a.s.) din-i hakikisi hkmedecek, slmiyetle omuz omuza gelecek(66) der. Kurn, Asr- Saadette olduu gibi, Ehl-i Kitab yalnz Allaha ibadet etme, Ona ortak komama gibi tek kelimede birlemeye(67) davet etmekteydi. Bu yet asrmzda eskiye gre byk lde tatbikat bulmaya balad. Cehalet ve kr krne taklitiliin krlp yerini akl, ilim, insaf ve hakperestlie brakmaya balad gnmzde, Hristiyanlk dnyas da artk Kurnn bu emrine kulak vermeye baladlar.

    Reslullah, t Asr- Saadetten bu gnleri grp, hirzamanda sevlerin hakiki dindarlar ehl-i Kurn ile ittifak edip, mterek dmanlar olan zndkaya kar dayanacaklarn(68) bildirmiti. Konuyla ilgili hadis-i eriflerden biri de yle:


    stikbalde Rum ile emniyeti temin eden bir sulh akdedeceksiniz ve birlikte ikinize de muhalif olan bir dmana kar savaacaksnz.(69)


    bni Mcede yer alan bir hadiste ise, savalar bagsterdiinde Arap olmayanlardan atlar cins atlarn en kymetlisi, silahlar silahlarn en iyisi olan bir ordunun slm teyid edecei bildirilmektedir.(70) Bu ordu, hirzamann byk savalar nnda, slma destek olan harp teknolijisi yksek Hristiyan bir devletin ordusu olamaz m?

    Nitekim Bedizzaman, kinci Cihan Sava esnasnda komunizmi temsil eden Rusyaya kar mcadele veren, Allaha istinad edip dinsizlii kaldracam, slmiyeti ve slmlar himaye edeceim diyen Almanya ve Boleviklere glibne ve ldrc darbe vuran ierisindeki muharip gruptan sitayile sz etmi, Hz. sann ahs- mnevsinin bir nevi temsilcisi olduunu zikretmitir.(71)

    Yetmi-seksen yldr ateizm adna hareket eden komnizmle ne slm lkeleri ve ne de Hristiyan lkeler tek balarna mukabele edebildiler. Onun iin de ittifak zaruret oldu. Nato, Cento gibi kurulular da bunun sonucunda dodu.

    Zaman bu zamand. Bunu ok iyi hisseden Bedizzaman, ehl-i mana da, dindar ruhanlere de baz hakikatleri hatrlatma ihtiyac hissetmiti:


    imdi ehl-i man, deil Mslman kardeleriyle, belki Hristiyann dindar rhanleriyle ittifak etmek ve medar- ihtilf meseleleri nazara almamak, niza etmemek gerektir. nk kfr- mutlak hcum ediyor.(72)



    u zamanda ehl-i diyanet ve ehl-i hakikat deil yalnz dinda, meslekta, kardei olanlarla samimi ittifak etmek, belki Hristiyanlarn hakiki dindar rhanleri ile dahi medar- ihtilf noktalar, muvakkaten medar- mnakaa ve niza etmeyerek mterek dmanlar olan mtecaviz dinsizlere kar ittifaka muhtatrlar.(73)


    Misyonerler, Hristiyan ruhnleri ve Kurn hizmetkrlar ok dikkat etmeliydiler. nk Kuzeyden kan dinsizlik cereyan, slmla sevliin hcumuna kar kendini mdafaa etmek iin Mslmanlarla misyonerlerin ittifakn bozmaya alyordu. Bu cereyan, slmn halk kollamas, zekt farz, fizi haram klmas ve zulmden sakndrmas gibi esaslarn kullanarak Mslmanlar aldatp onlara bir imtiyaz verip kendi tarafna ekebilirdi.(74)

    kinci Cihan Savann bir cephesinde dinsizlik rejimi komnizm vard. Bir tarafta da Hristiyan devletleri. Bedizzaman bu ynyle harbi deerlendirirken, ... nk bu cihan harbinde iki hkmet kre-i arzn hkimiyeti iin mrafaa ve muhakeme dvsnda bulunmalar iinde iki muazzam dinin musalaha ve sulh mahkemesine barmak dvs alarak ve dinsizliin dehetli cereyan da semav dinlerle mcahede-i azmesi (byk mcahedesi) balad.(75)

    Durum nazikti. Dman ise byk ve dehetli. htilf edenler ne kadar kuvvetli olurlarsa olsunlar az kuvvetle alt edilebilirlerdi. Deccalne cereyan ise i bandayd. Buna kar Hristiyanlarla Mslmanlarn ittifak ierisinde olmalar gerekmekteydi. yle diyordu Bedizzaman:


    Ehemmiyetli bir endie ve bir tesell kalbime geliyor ki: Bu geni boumalarn neticesinde eski Harb-i Umumden kan zarardan daha byk bir zarar, medeniyetin istinad, menba olan Avrupada Deccalne bir vahet dourmasdr. Bu endieyi tesellye medar; lem-i slmn tam intibahyla Yeni Dnyann, Hristiyann hakiki dinini dstr-u hareket ittihaz etmesiyle ve lem-i slmla ittifak etmesi ve ncil, Kurnla ittihad edip tbi olmas, o dehetli gelecek iki cereyana kar semav bir muvenetle dayanp inaallah galebe eder.(76)


    Bu Deccalne cereyan komnizmden baka birey deildi. Dnya kurulaldan bu yana Din afyondur zrvasn esas alp btn dinlere, mukaddeslere bylesine sava aan ikinci bir sistem grlmemiti. Nemrutlara, Firavunlara, eddatlara ta kartan bu sistem, nne geleni yutarak gelimi, kuvvet bulmu, dnyann nemli bir ksmn istil etmiti. Byle bir zamanda ne hak din mensuplar olan Mslmanlar ve ne de Hristiyanlar tek balarna kar koyabilecek gce sahip deillerdi. Mslman-Hristiyan ittifakndan baka yol olamazd.

    Eskiden Hristiyan devletleri ttihad- slma taraftar deillerdi, fakat komnistlik ve anaristlik kt iin hem Amerika, hem de Avrupa devletleri ittihad- slma da taraftar olmaya mecburdular.(77) syler.

    ttihad- slmn teekkl etmesi demek ise Hz. Mehdnin ahs- mnevsinin nemli vazifesi man, hayat ve eriatten ibaret olan ncs vazifesinin gereklemesi demekti. nk Hz. Mehdnin nc vazifesi, hilafet-i slmiyeyi ittihad- slma bin ederek, sev ruhanleriyle ittifak edip din-i slma hizmet etmektir. Bu vazife, pek byk bir saltanat ve kuvvet ve milyonlara fedkrlarla tatbik edilebilirdi.(78)

    13 Aralk 1992de papalk 627 sayfalk bir kitap yaynlad. Btn kiliselere datlan bu kitaptan sadece Fransada 200 bin adet satld. Kitapta Hristiyanlk slmiyet dorultusunda yorumlanyor. Fatiha Sresinin de yer ald bu kitapta yle deniliyor:


    nsanlar, dier insanlarn yaptklar knunlara deil, lh kanunlara itaat etmelidirler.


    Tevhid inancnn ttt eserde teslis ise yle ele alnyor:


    Teslis akidesini tek Allah inancna gre izah etmek imkn kalmamtr. Hazreti sa, sadece Allahn kendisine tebli ettiklerini nakleden bir peygamberdir.


    1967den bu yana papalk Dinler Aras Diyalog Konseyi Bakan sfatyla Mslmanlarn Ramazan bayramlarn tebrik ediyor. 1992 ylnda yaynlad tebli yleydi:


    Aziz Mslman hemireler ve kardeler!

    Sizlerin oru ve namaza ballnza sayg duyan biz sevler, Allahn bir nimeti olan bar ve huzura kavumak iin birlikte almay arzu ediyoruz.

    Sizler mmin ve Mslmanlar olarak farz olan Ramazan orucunu tutmann verdii yksek duyguyla gyet iyi biliyor ve idrak ediyorsunuz ki, gerek huzur ve barn temini Allahtan gelen bir yardm ve nur olmadka mmkn deildir. O Allah ki, huzur, saadet ve barn yegne Rabbidir.

    Cenab- Allaha du ederiz ki, bizlere Mslmanlar ve sevler olarak karlkl yardmlama ve diyalog ile huzur ve bar temin etmek iin zorluklara dayanacak bir g ve kuvvet ihsan etsin.


    1996 ylnda Dinleraras Diyalog Papalk Danma Kurulu Bakan Kardinal Francis Arinze ise, Ramazan Bayram mnasebetiyle slm dnyasna ynelik mesajnda, hem Mslmanlarn bayramlarn tebrik ediyor, hem de Mslmanlar ile Hristiyanlar arasndaki ilikilerin gelitirmesi, birbirlerine tahammlden te daha ileri ve derin bir seviyeye varmas gerektiinden sz ediyordu. Papa Jean Pauln Biz Hristiyan ve Mslmanlar, genellikle birbirimizi yanl anlam ve gemite bazan birbirimize kar gelmi ve hatta polemik ve savalarla kendimizi tketmiizdir eklindeki szlerini nakleden Arinze, Hafzalarmz gemiin olumsuz kalntlarndan kurtarma ve istikbale bakma vakti gelmitir. Kim dierini zmse, buna piman olarak af dilemelidir. Karlkl olarak birbirimizi affetmeliyiz diyordu.(79)

    Hz. sa icraatn perdeler arkasnda yrtyor sanki. Demek ki gelmi. Tabii ki imtihan srr gerei herkes onu tanyamyor. Onu ancak ona ok yakn olanlar tanyabilecek.

    Dipnotlar
    ---------------------------------------------------------
    1. Luka ncili, 23.
    2. Matta, 26:14-16.
    3. Elmall, Hak Dini Kur'an Dili, 3:1517-1518.
    4. Al-i mran Sresi, 54-55.
    5. Nisa Sresi, 157-158.
    6. Hz. sa (a.s.) Peygamber Efendimiz (sav)e mmet olmak iin inecektir. Hakiki ncilde Muhammed aleyhissalat vesselamn stnlklerini gren Hz. sa, onun mmetinden olmak iin dua etmi, Allah duasn kabul buyurmu. (bk. Canan, brahim, Ktb-i Sitte Tercme ve erhi, Feza Gazetecilik, 1996, 14/74; Herkese Lazm Olan man, Ebl-Baha Ziyaeddin Mevlana Halid b. Ahmed Halid-i Badadi, 1242/1827 ; Trc: Kemahl Feyzullah Efendi, 6. bsk., stanbul, 1989)
    7. Said Havva, A.g.e., 9:336.
    8. A.g.e., s. 420.
    9. bni Mce, 10:338.
    10. Mslim, 2:58.
    11. Sddk Hasan Han, es-Seyyid Muhammed Sddk el-Kannuc, el-zaa (Kahire: 1407/1986), s. 114; Said Havva, A.g.e., 9:335-336, 446.
    12. Said Havva, A.g.e., 9:445.
    13. Kittn, A.g.e., s. 147.
    14. bni Mce, 10:338.
    15. et-Teftazan, Mesd bin mer bin Abdillah, erhu'l-Makasd (stanbul: 1277), Hatime: 8; 2:307.
    16. Zuhruf Sresi, 61.
    17. Mslim, Kitab'l-Fiten: 39.
    18. Buhar, By: 102; Mezalim: 31; Enbiya: 49; Mslim, Kitab'l-man: 242; Eb Davud, Melahim: 14.
    19. Buhar, Mezalim: 31; Byu: 102; Mslim, man: 242-243; bni Mce, Fiten: 33.
    20. Msned, 3:387; el-Fkh'l-Ekber Aliyy'l-Kar erhi Terc., s. 284.
    21. Mslim, Kitab'l-Fiten: 34.
    22. el-Heytem, A.g.e., s. 68.
    23. mam- Rabban, Mektbt, 2:1309.
    24. bni Mce, 10:338.
    25. rn, Muhtasaru Tezkiret'l-Kurtub Terc., s. 500.
    26. Said Havva, A.g.e., 9:338.
    27. Sahih-i Buhar Terc. 1:83 (H. 1406, 5:208); el-Fethul-Kebr, 2:143.
    28. Buhar, Kitab'l-Enbiya (Bab nzl-i s): 60, 4:324; Mslim, 2:56.
    29. bni Hacer, el-Feth, 6:491.
    30. Mslim, man: 247; Suyt, Celaleddin Abdurrahman, el-Hav lil-Fetv, I-II (Beyrut: 1983), 2:83.
    31. el-Heytem, A.g.e., s. 64.
    32. el-Fkhu'l-Ekber Aliyy'l-Kar erhi Terc., s. 284.
    33. ular, s. 507.
    34. Nurs, Mektbt, s. 13.
    35. bni Mce, 10:323.
    36. Msned, 2: 437; 6:75.
    37. Msned, 2:482-483.
    38. Mslim, Kitab'l-man: 243.
    39. Buhar, By: 102; Mezalim: 31; Enbiya: 49; Mslim, Kitab'l-man: 242; Eb Davud, Melahim: 14.
    40. Canan, A.g.e., (stanbul: Feza Gazetecilik A.., 1996), 14:73.
    41. Msned, 2:437; Muh. Tezkiret'l-Kurtub, s. 498.
    42. Mslim, Kitab'l-man: 243.
    43. Abdullah bin Mes'd, Tefsru bni Mes'd, s. 243.
    44. Mslim, Kitab'l-Fiten: 34.
    45. Kittn, A.g.e., s. 145.
    46. Kitabl-Brhan, s. 105.
    47. Msned, 6:125, 435; Mslim, Fiten: 110.
    48. Msned, 3:368; 4:216-217.
    49. Sartoprak, A.g.e., s. 128.
    * Ld, Kuds'e 68 km uzaklkta on be bin nfuslu bir kasabadr.
    50. Mslim, Fiten: 110; Tirmiz, Fiten: 59, 62; bni Mce, Fiten: 33; Msned, 2:66; 6:455-456.
    51. bni Kesir, Nihayet'l-Bidaye, 1:158.
    52. Nurs, ular, s. 506-507.
    53. Nisa Sresi, 61.
    54. el-Fkhu'l-Ekber Aliyy'l-Kar erhi Terc., s. 284.
    55. Mehmet Vehbi, Hlasat'l-Beyan, 3-4: 1109.
    56. Mektbt, s. 54.
    57. Nurs, Mektbt, s. 413.
    58. Nurs, ular, s. 581.
    59. Nurs, Emirda Lhikas, 2:71.
    60. bni Mace, Fiten: 33.
    61. Mslim, Kitab'l-Fiten: 82.
    62. el-Mnav, Feyzl-Kadr, 4:275.
    63. Mslim, Kitab'l-man: 243.
    64. Tirmiz, 4:93; bni Mce, 10:340.
    65. Nurs, Szler, s. 723.
    66. Nurs, Kastamonu Lahikas, s. 111.
    67. l-i mran Sresi, 64.
    68. Nurs, hlas Risaleleri, s. 24.
    69. Tac Tercmesi, H. 960; bni Mce, H. 4089.
    70. bni Mce, H. 4090.
    71. Nurs, Kastamonu Lhikas, 53-54.
    72. Nurs, Emirda Lhikas, 1:206.
    73. Nurs, hlas Risaleleri, s. 24; Lemalar, s. 151.
    74. Nurs, Emirda Lhikas, s. 159.
    75. Nurs, Sikke-i Tasdik-i Gayb, s. 191.
    76. Nurs, Emirda Lhikas, 1:53.
    77. A.g.e., 2:54.
    78. Nurs, Sikke-i Tasdik-i Gayb, s. 11.
    79. 17 ubat 1996, Yeni Asya.

    Selam ve dua ile...
    Kaynak: Sorularla slamiyet

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

u an 1 kullanc var. (0 ye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. HZ.sa yer yzne indirilecek mi?
    By Kaytsz ye in forum Misafir Sorular
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 17-01-2013, 18:32
  2. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 19-10-2012, 01:49

Bu Konudaki Etiketler

Bookmarks

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Var
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Ykleme Yetkiniz Yok
  • Mesajnz Deitirme Yetkiniz Yok
  •  
Tm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanm. uanki Zaman: 18:31.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.